مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 14:152023-01-22بين الملل

طالبان به چین درباره امنیت شهروندانش در افغانستان تضمین داد


وزیر خارجه چین در تماسی تلفنی با سرپرست وزارت خارجه طالبان افغانستان صحبت و ابراز امیدواری کرد که کابل اقدامات قاطعی را در تضمین امنیت اتباع و موسسات چینی در افغانستان اتخاذ خواهد کرد.

- وزیر خارجه چین در تماسی تلفنی با سرپرست وزارت خارجه طالبان افغانستان صحبت و ابراز امیدواری کرد که کابل اقدامات قاطعی را در تضمین امنیت اتباع و موسسات چینی در افغانستان اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه گلوبال تایمز، کین گانگ وزیر خارجه چین همچنین در این تماس تلفنی با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان افغانستان گفت، دولت پکن به امنیت اتباع، موسسات و پروژه های چینی در افغانستان اهمیت ویژه ای می دهد و امیدوار است که دولت کابل اقدامات امنیتی و جدی را در ارتباط با این مساله اتخاذ کند.

سرپرست وزارت خارجه طالبان افغانستان نیز گفت: دولت کابل هرگز به هیچ نیرویی اجازه نمی دهد تا از سرزمین افغانستان برای انجام اقداماتی که به روابط دو کشور ضربه می زند و تضعیف کننده منافع چین است، بهره برداری کند.

این مقام طالبان افغانستان افزود: کابل با تروریسم به هر شکلی که باشد قاطعانه مبارزه می کند و اقدامات جدی را برای تضمین امنیت پرسنل و نهادها و موسسات چینی در افغانستان اتخاذ خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان به چین درباره امنیت شهروندانش در افغانستان تضمین داد

طالبان به چین درباره امنیت شهروندانش در افغانستان تضمین داد