مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 22:452023-01-22اقتصادي

دولت نفعی از گرانی دلار نمی برد


دولت هر چه ارز در اختیار دارد با نرخ نیما برای خرید کالای اساسی به واردکنندگان می دهد بنابراین اگر قیمت ارز به 2 برابر نرخ فعلی هم برسد، - دولت نفعی نمی برد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی سید احسان خاندوزی که به همراه معاونین وزارت اقتصاد و در کنار رییس سازمان برنامه و بودجه، به منظور بررسی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، با بیان اینکه مسئله افزایش نرخ ارز، دغدغه جدی و به حق جامعه است، اظهار کرد: روزانه ارقام مشخصی برای تأمین واردات کالای اساسی و کاهش اثرات منفی ناشی از بی ثباتی نرخ ارز، در سامانه نیما تخصیص می دهیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر اینکه بانک مرکزی موظف است ارز مورد نیاز برای تأمین کالاهای اساسی را، حتماً با نرخ نیمایی انجام دهد، گفت: دغدغه شماره یک شخص رییس جمهور و مجموعه دولت، تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور با نرخ ارز نیمایی است و امیدواریم هر چه زودتر مشکلات رفع شود.

خاندوزی در پاسخ به برخی شبهات که گفته می شود دولت از محل افزایش نرخ ارز منتفع شده و هزینه های خود را تأمین می کند، اظهار داشت: در حال حاضر، دولت هر چه ارز در اختیار دارد، به قیمت نیمایی برای خرید کالای اساسی در اختیار واردکنندگان قرار می دهد، بنابرای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت نفعی از گرانی دلار نمی برد

دولت نفعی از گرانی دلار نمی برد