مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 00:162023-01-22سياسي

عمل خاصی که امام در ماه رجب مقید به انجام آن بود


وقتی خدا در همه کارهایت حضور داشته باشد، خودش مقدمات کارهای خیر دیگر را نیز فراهم می کند، کافی است تو مخلص برای خدا شوی و خودت را به او بسپاری.

- که می توان او را مرید امام نامید، در گفت و گویی که در سال 76 به مناسبت هفته زن با او انجام شد، به بیان خاطره ای درباره زهد امام پرداخته و نکته ای بسیار مهم در ارتباط با عملی در ماه رجب بیان کرده که در ادامه مطلب می آید: اگر زهدورزی می تواند نسبی باشد ولی حقیقتش مورد پسند همه ‎ ‎ هست با فطرت سلیم و عقل سلیم سازگار است.

مثلاً همین موردی که ‎ ‎ اشاره کردم یک وقت امام برای دو کیلو میوه خریدن که نوبر بود ناراحت ‎ ‎ شدند و گفتند که من نمی توانم این را بخورم؛ چون شرایطی نیست که همه ‎ ‎ بتوانند بخورند.

این یک واقعیت بود که اتفاق افتاد؛ اما در کنار این، من شاهد بودم امام در ماه رجب که یک برنامه عبادی خاصی دارد ذکر ‎ ‎ مخصوصی دارد و در مفاتیح هم هست پایان ذکر نوشته بود این ذکر را با ‎ ‎ صدقه و انفاق ختم کنید.

به هنگامی که قدم می زدند به من گفتند امروز ‎ ‎ ساعت ده پیش من بیا با شما کار دارم.

وقتی رفتم کلید کمد پولشان را به ‎ ‎ من دادند و گفتند که: هر چقدر می توانی امروز ببر و به فقیری که ‎ ‎ می شناسی بده و نمی خواهد به من بگویی چقدر برداشتی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمل خاصی که امام در ماه رجب مقید به انجام آن بود

عمل خاصی که امام در ماه رجب مقید به انجام آن بود