مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 05:102023-01-23پزشكي

آغاز اجرای آزمایشی «دوراپزشکی» در 2 استان + جزییات


رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت ضمن تشریح جزییات اجرای طرح دوراپزشکی در دو استان، گفت: با این شیوه قرار است بیماری ابتدا توسط پزشک مرکز مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که لازم بود پزشک متخصص مشورت دهد، - آنگاه از طریق دستگاه هایی که در بستر الکترونیک در اختیار متخصصین قرار دارد، پزشک سطح یک با پزشک سطوح بالاتر به شکل برخط ارتباط گرفته و مشاوره لازم را دریافت کند.

دکتر مصطفی رضایی در گفت وگو با ایسنا، درخصوص اجرای طرح دوراپزشکی در دو استان اصفهان و خراسان رضوی، گفت: این کار از برنامه های آتی وزارت بهداشت است که فعلا به شکل پایلوت آن را اجرایی کرده ایم.

این طرح در مناطق صعب العبور و نقاطی که فاصله زیادی با مراکز درمانی بزرگ تر دارند اجرا می شود؛ البته در مواقع زمانی خاص مانند شب ها که ممکن است پزشک عمومی (در مراکزی که بیتوته پزشک دارند) و یا در زمان دهگردشی نیاز به مشورت پزشک متخصص و فوق تخصص داشته باشد و ضرورتی هم نداشته باشد که بیمار به بیمارستان ارجاع شود نیز از طرح دوراپزشکی استفاده می کنیم.

وی افزود: با این شیوه قرار است بیماری که به مرکز مراجعه کرده است ابتدا توسط پزشک مرکز مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که لازم بود تا پزشک متخصص مشورت دهد، آنگاه از طریق دستگاه هایی که در بستر الکترونیک در اختیار متخصصین قرار دارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز اجرای آزمایشی «دوراپزشکی» در 2 استان + جزییات

آغاز اجرای آزمایشی «دوراپزشکی» در 2 استان + جزییات