مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 06:502023-01-23اجتماعي

هیچ گردشگری از این مکان تاریخی دیدن نمی کند!


عدم حفاظت از کوشک نورآباد ایذه این بنای تاریخی را به مکانی مناسب برای تجمع معتادان تبدیل کرده و این بلاتکلیفی علاوه بر افزایش تخریب این اثر باعث شده است هیچ گردشگری به خاطر نبود کاربری و امنیت از این مکان تاریخی دیدن نکند.

- ایسنا/خوزستان یک دوستدار میراث فرهنگی می گوید: عدم حفاظت از کوشک نورآباد ایذه این بنای تاریخی را به مکانی مناسب برای تجمع معتادان تبدیل کرده و این بلاتکلیفی علاوه بر افزایش تخریب این اثر باعث شده است هیچ گردشگری به خاطر نبود کاربری و امنیت از این مکان تاریخی دیدن نکند.

فرامرز خوشاب در گفت و گو با ایسنا با طرح این پرسش که چرا باید برای بناهای تاریخی چنین اتفاقاتی بیفتد؟ ادامه داد: این امر نشان از سهل انگاری و نبود دلسوزی و مدیریت برخی مسؤولان نسبت به پیشینه تاریخی و فرهنگی شهرستان ایذه دارد.

او با بیان اینکه در سال های گذشته اقداماتی برای ساماندهی و مرمت این بنای تاریخی صورت گرفته بود تصریح کرد: مرمت های انجام شده در گذشته غیراصولی بود چراکه ما مرمت می کنیم که اتصال خود را با ارزش های فرهنگی برقرار کنیم اما اگر بنایی را به نادرست مرمت کنیم جلوی این اتصال را می گیریم که این موضوع هم نوعی تخریب است و مرمت نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ گردشگری از این مکان تاریخی دیدن نمی کند!

هیچ گردشگری از این مکان تاریخی دیدن نمی کند!