مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 08:252023-01-23فرهنگي

بافت تاریخی محله فیض آباد شهر کرمانشاه احیا می شود


بافت تاریخی محله فیض آباد شهر کرمانشاه احیا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ابراهیم رحیمی زنگنه در جلسه میراث فرهنگی شهرستان کرمانشاه که در سالن شهید رجایی فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: محله فیض آباد قدیمی ترین محله کرمانشاه بوده و براین اساس در محله فیض آباد بناهای تاریخی بسیاری وجود دارد.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه بافت محله فیض آباد با همکاری میراث فرهنگی و شهرداری احیا خواهد شد، بیان کرد: تکیه بیگلربیگی، خانه صارم الدوله، حمام نظام، کاروانسرای همدانی ها و … از جمله آثار تاریخ موجود در محله فیض آباد بوده که برخی از این آثار در حال مرمت است.

رحیمی زنگنه در مورد احیای بافت تاریخی محله فیض آباد گفت: در فاز نخست سه کوچه این بافت تاریخی با کمک شهرداری سنگفرش خواهد شد و شرکت برق نیز کار نورپردازی این گذر تاریخی را انجام خواهد داد تا مسیری مشخص برای تردد گردشگران در این منطقه وجود داشته باشد.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با اشاره به بازدید انجام شده از روند مرمت خانه صارم الدوله و حمام نظام در این منطقه، افزود: کار مرمت کاروانسرای همدانی ها هم با پیگیری میراث فرهنگی به زودی آغاز خواهد شد تا این بنای تاریخی و منحصربه فرد نیز در ردیف مکان های تاریخی بافت فیض آباد قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافت تاریخی محله فیض آباد شهر کرمانشاه احیا می شود

بافت تاریخی محله فیض آباد شهر کرمانشاه احیا می شود