مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 09:162023-01-23اجتماعي

تخصیص حق آبه، مرهمی بر زخم کهنه تالاب بختگان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، دیرزمانی است چنبره انداختن خشکسالی بر استان فارس که همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داده، تالاب ها را نیز بی نصیب نگذاشته است، تالاب هایی که سرشار از گونه های ژنتیکی ارزشمند، پرندگان فراوان، ماهی ها و جانوران آبزی هستند و زیست بوم هایی سرشار از شگفتی به شمار می روند.

با این ویژگی ها، تالاب های استان فارس در شمار گستره های کم مانند کشور شناخته می شوند، بختگان، طشک، ارژن، پریشان و کم جان، تالاب های بین المللی فارس هستند که در کنار دیگر تالاب های استان، در معتدل کردن آب و هوا و تغذیه منابع آبی نقش به سزایی ایفا می کنند، افزون بر آن نیز زیستگاهی برای پرندگان و دوزیستان نیز شناخته می شوند.

اکوسیستم تالاب های استان فارس به گونه ای است که در فصل گرما حجمی از آن بخار می شود، با این همه، همین فرآیند سبب زنده سازی دوباره پوشش گیاهی تالاب ها می شود.

تالاب های استان فارس در پی خشکسالی های درازمدت، دیرزمانی خشک بودند اما با بارندگی های امسال به نظر می رسد از نابودی آن ها جلوگیری شود به گونه ای که بارش ها نه تنها سبب آبگیری تالاب ها و دریاچه ها شد بلکه پوشش گیاهی آن گستره را هم افزون خواهد ساخت.

کارشناسان می گویند که باززنده سازی تالاب های استان در زمان کوتاه به دست نمی آید و تنها با مدیریت درستِ منابع آب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص حق آبه، مرهمی بر زخم کهنه تالاب بختگان

تخصیص حق آبه، مرهمی بر زخم کهنه تالاب بختگان