مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 09:452023-01-23اقتصادي

ربع سکه 90 درصد حباب دارد/ عرضه در بورس قیمت ها را می شکند


رییس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه معتقد است، عرضه ربع سکه در بورس می تواند منجر به شکسته شدن حباب حدود 90 درصدی ربع سکه شود.

- سعید جعفری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه هم اکنون شاهد وجود حباب در قیمت انواع سکه و خصوصا ربع سکه هستیم، گفت: در حال حاضر قیمت ربع سکه چیزی نزدیک به 10 میلیون تومان شده، در حالیکه بر اساس قیمت حدود 21 میلیون تومانی سکه تمام، باید حدود شش تا شش میلیون و 500 هزار تومان قیمت داشته باشد.

وی حباب کنونی ربع سکه را بین 90 تا 100 درصد اعلام کرد و افزود: با قیمت کنونی ربع سکه، باید نرخ سکه تمام 40 میلیون تومان باشد که در واقع چنین نیست.

رییس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه تصمیم بانک مرکزی مبنی بر عرضه ربع سکه در بورس را مثبت ارزیابی کرد که می تواند به از بین رفتن حباب آن کمک کند و یادآور شد: تصمیم بانک مرکزی از آن جهت درست است که عرضه در بورس کالا را از ربع سکه آغاز کرده که بیشترین حباب را دارد.

جعفری اظهار کرد: چنانچه عرضه در بورس بر کاهش حباب ربع سکه موثر واقع شود، می توان در مراحل بعدی عرضه نیم سکه و سکه تمام را نیز در بورس انجام داد تا حباب موجود در انواع سکه به حداقل برسد.

وی سرمایه گذاری در بخش سکه و خصوصا ربع سکه را در شرایط کنونی به هیچ عنوان درست ندانست، زیرا احتمال شکستن حباب و افت قیمت آن وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ربع سکه 90 درصد حباب دارد/ عرضه در بورس قیمت ها را می شکند

ربع سکه 90 درصد حباب دارد/ عرضه در بورس قیمت ها را می شکند