مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 10:002023-01-23بين الملل

حمایت از زبان روسی در دستور کار دولت ترکمنستان


وزیر امور خارجه ترکمنستان با بیان اینکه حمایت از زبان روسی در سطح دولتی در این کشور انجام می شود، گفت: امروز در 71 مدرسه عمومی این کشور زبان روسی آموزش داده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، رشید مرداف وزیر امور خارجه ترکمنستان گفت: حضور هیأت بزرگ روسیه در عشق آباد، گواهی بر علاقه روزافزون به ایجاد روابط بین ترکمنستان و فدراسیون روسیه است.

این انجمن مرحله مهمی در توسعه مشارکت بین دو کشور است.

به لطف تلاش های طرفین، همکاری ها نتیجه نهایی خاص پیدا کرده است.

به گفته مرداف، اساس روابط ترکمنستان و روسیه پایگاه گسترده ای است که همه بخش های اقتصاد را پوشش می دهد و ارتباطات در سطوح بالاتر سیاسی عامل اصلی تعیین کننده در گفت وگو هستند.

 معاون نخست وزیر ترکمنستان تاکید کرد: در سال گذشته 5 دیدار بین سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان و ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه برگزار شد که در آن آمادگی دوجانبه برای توسعه همکاری ها تایید شد.

مرداف در طول سخنرانی خود بر بخش های اصلی همکاری ترکمنستان و روسیه  یعنی صنعت نفت و گاز، بخش حمل و نقل و لجستیک و کشتی سازی تاکید کرد.

همچنین در میان زمینه های امیدوارکننده همکاری، حوزه فناوری های پیشرفته مورد توجه قرار گرفت که روسیه توجه ویژه ای به آن دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت از زبان روسی در دستور کار دولت ترکمنستان

حمایت از زبان روسی در دستور کار دولت ترکمنستان