مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 10:102023-01-23اقتصادي

فرآیند مصرف مازوت در نیروگاه ها اصلاح شود


رییس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه بین المللی استان قزوین گفت: ما در مواجهه با آلودگی نیازمند برنامه ریزی مستمر و مشارکت فعالانه نهادهای متولی پیش از وقوع مسئله هستیم.

- بیژن نظری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه چهار موضوع در حوزه آلودگی هوای قزوین مؤثر است اظهار کرد: اولین آنها استفاده از سوخت مازوت برای نیروگاه، دوم شهرک صنعتی، سوم بیابان زایی و خشکسالی و چهارم اتوبان تهران – رشت و زنجان قزوین است.

رییس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه بین المللی استان قزوین ابراز کرد: سوخت نیروگاه های کشور از طریق گاز طبیعی تأمین می شود که این امر در خصوص نیروگاه استان قزوین نیز صدق می کند اما در فصول سرد سال به دلیل تأمین گاز خانگی، مجموعه گازهای شهری و کارخانجات، گاز نیروگاه قطع می شود و نیروگاه مجبور به استفاده از سوخت مازوت است که این امر یکی از علت های آلودگی هوا است.

وی افزود: اگر بنا باشد نیروگاه در این فصول از گاز طبیعی استفاده کند لازم است حدود یک سوم گاز خانگی کشور قطع شود چرا که مصرف نیرو گاه 300 میلیون متر مکعب گاز طبیعی است و با این وجود نیروگاه ها مجبور به استفاده از سوخت مازوت هستند.

این مسئول ابراز کرد: استفاده از سوخت مازوت تبعاتی از جمله تولید دی اکسید گوگرد را به همراه دارد که این مسئله باعث ایجاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرآیند مصرف مازوت در نیروگاه ها اصلاح شود

فرآیند مصرف مازوت در نیروگاه ها اصلاح شود