مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 11:102023-01-23پزشكي

فواید زایمان طبیعی برای مادر و نوزاد


زایمان طبیعی به عنوان عاملی تضمینی بر سلامت مادر و کودک است و توصیه می شود، مادران باردار این نوع زایمان را در اولویت انتخاب خود قرار دهند.

- ایسنا/قزوین یک کارشناس مامایی گفت: زایمان طبیعی به عنوان عاملی تضمینی بر سلامت مادر و کودک است و توصیه می شود، مادران باردار این نوع زایمان را در اولویت انتخاب خود قرار دهند.

سارا مهراد در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بدن زن به طور معجزه آسایی با فرآیند زایمان طبیعی سازگار است و با ترشح چهار هورمون اصلی، مادر می تواند به راحتی مراحل زایمان طبیعی را پشت سر بگذارد.

وی بابیان اینکه زایمان طبیعی به عنوان عاملی تضمینی بر سلامت مادر و کودک است، تصریح کرد: توصیه می شود، مادران باردار این نوع زایمان را در اولویت انتخاب خود قرار دهند.

عبور نوزاد از کانال زایمان، منجر به خروج مایع آمنیوتیک موجود از ریه او شده و به تنفس سریع و آسان تر نوزاد کمک می کند.

مهراد گفت: در زایمان های طبیعی احتمال زجر تنفسی و خفگی نوزاد به حداقل می رسد، همچنین درد زایمان برای مادر باردار و آزاد شدن هورمون های او منجر به رشد ریه های نوزاد خواهد شد.

وی بیان کرد: در زایمان طبیعی، تغییرات حاصل از بارداری و زایمان، با سرعت بیشتری به حالت قبل از بارداری بازمی گردد و مادران زودتر می توانند به تناسب اندام مطلوب برسند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فواید زایمان طبیعی برای مادر و نوزاد

فواید زایمان طبیعی برای مادر و نوزاد