مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 11:352023-01-23اقتصادي

آغاز به کار معاینه فنی سیار کنترل کنار جاده ای خودروهای سنگین


اطلاعات سیاهه انتشار سال 1396 شهرداری تهران نشان می دهد که خودروهای دیزل در انتشار سالانه ذرات معلق در شهر تهران سهم 33درصدی داشته و تاثیر بسزایی در تشدید آلودگی هوا دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، بنا بر اعلام روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، شادی مالکی در توضیح این خبر گفت: با عنایت به وضعیت بحرانی آلودگی هوا در فصول سرما و تاثیر آلایندگی خودروهای سنگین در تشدید آن و همچنین بالا بودن عمر میانگین خودروهای سنگین و به طبع عدم ناپایداری این خودروها در حفظ شرایط استانداردهای تعیین شده از لحاظ تولید آلایندگی، ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در برنامه ای مشترک با پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به آغاز مجدد طرح کنترل کنار جاده ای خودروهای سنگین از روز پنجشنبه 29 دی ماه مصادف با روز هوای پاک اقدام کرده است.

وی افزود: در این طرح خودروهای سنگین که در شهر تردد می کنند به صورت تصادفی متوقف و با استفاده از تجهیزات میزان آلایندگی آن اندازه گیری می شود.

در این بررسی، خودروهای آلاینده توسط پلیس راهور جریمه و با کنترل آنلاین معاینه فنی آنان، در صورت صحت معاینه فنی و مردودی در آزمون نسبت به ابطال آن از طریق سازمان راهداری کشور اقدام می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز به کار معاینه فنی سیار کنترل کنار جاده ای خودروهای سنگین

آغاز به کار معاینه فنی سیار کنترل کنار جاده ای خودروهای سنگین