مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 11:552023-01-23اقتصادي

وعده های حذف سواره از هگمتانه کی عملی می شود؟


مدیر پایگاه محوطه تاریخی هگمتانه گفت: نخستین مطالبه میراث فرهنگی در راستای ثبت جهانی، حذف سواره از محوطه هگمتانه است که طراحی شده و به همت نهایی احتیاج است که اجرایی شود.

- دکتر صاحب محمدیان منصور در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه محلی در هگمتانه که پایه ستون هخامنشیان در آن کشف شده، در حال حاضر به پارکینگ تبدیل شده است، اظهار کرد: جداره های خیابان اکباتان اوضاع اسفناکی دارد و باید مانند پیاده راه بوعلی مدیریت شود.

وی با اشاره به اینکه در حق خیابان اکباتان اجحاف شده و باید روی این موضوع بیشتر کار کنیم و ساماندهی جداره ها در اولویت است، افزود: 90 درصد کار ما در راسته بازارها حذف زواید است و تا زمان آمدن ارزیابان باید این کارها انجام شود.

محمدیان منصور با بیان اینکه کاروانسراهایی در بازار همدان وجود دارد که 20 سال است رها شده اند، تصریح کرد: امسال به بهانه ثبت جهانی بودجه ای برای این بناها درنظر گرفته می شود که در احیاء آنها تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ترافیک باید از عرصه هگمتانه حذف شود، مطرح کرد: توسعه اقتصادی استان یکی از مهمترین برنامه ها در ثبت جهانی هگمتانه است چراکه توسعه اقتصادی همدان در گرو ثبت جهانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وعده های حذف سواره از هگمتانه کی عملی می شود؟

وعده های حذف سواره از هگمتانه کی عملی می شود؟