مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 12:052023-01-23سياسي

پایه ریزی فرهنگ و مکتب تشیع و ایجاد جنبش علمی توسط امام باقر (ع)


امام محمدباقر (ع) در علم، زهد و اخلاق با فضیلت ترین فرد عصر خود بود و مکتب تشیع در زمان آن حضرت، فرهنگ خود در ابعاد مختلف از جمله فقه، تفسیر، - قم-امام محمدباقر (ع) در علم، زهد و اخلاق با فضیلت ترین فرد عصر خود بود و مکتب تشیع در زمان آن حضرت، فرهنگ خود در ابعاد مختلف از جمله فقه، تفسیر، کلام و اخلاق را تدوین و پایه ریزی کرد.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: امام محمد باقر (ع) پنجمین پیشوای شیعیان معروف به باقرالعلوم، در یکم ماه رجب سال 57 هجری قمری در شهر مدینه دیده به جهان گشودند.

پدر امام محمد باقر (ع)، امام زین العالدین (ع) و مادر ایشان فاطمه دختر امام حسن (ع) است و بنابراین امام باقر (ع) از سلاله پدر و مادری هاشمی علوی و فاطمی به شمار می آید.

مشهورترین لقب آن حضرت؛ باقر است که پیامبر اکرم (ص) به واسطه جابربن عبداللّه انصاری، آن حضرت را به این عنوان ملقب کرد و به ایشان سلام رساند.

آن حضرت در واقعه کربلا حضور داشته و 4 ساله بودند و امام محمد باقر (ع) پس از شهادت امام سجاد (ع) در سال 95 هجری قمری به امامت رسید و تا سال 114 هجری قمری به مدت 19 سال پیشوای شیعیان بودند.

امام باقر (ع) توانست در عصر خود جنبش علمی در جامعه اسلامی ایجاد کنند و این جریان در دوران امام صادق (ع) به نقطه اوج خود رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایه ریزی فرهنگ و مکتب تشیع و ایجاد جنبش علمی توسط امام باقر (ع)

پایه ریزی فرهنگ و مکتب تشیع و ایجاد جنبش علمی توسط امام باقر (ع)