مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 12:352023-01-23اقتصادي

صرفه جویی در مصرف گاز با تعرفه گذاری پلکانی به جای تعطیلی


شدت مصرف انرژی در ایران بسیار بالا است، روزهای گذشته این موضوع را به خوبی نشان داد تاجایی که دولت مجبور شد برای کنترل مصرف چند روزی را تعطیل کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ارزانی حامل های انرژی یکی از دلایل بد مصرفی است موضوعی که در جای جای جهان جدی گرفته شده است به همین دلیل کارشناسان امر انتقادات فراوانی به این موضوع دارند و معتقدند شرایط انرژی در ایران به یک تضاد جدی مواجه است، زیرا از یک سو قیمت انرژی در کشور ما به شدت ارزان است و از و سوی دیگر پایین بودن درآمدها، دولت ریسک افزایش قیمت انرژی را نمی پذیرد.

اما طیف دیگر فکری هم وجود دارند و معتقدند افزایش قیمت حامل های انرژی شاید به صورت مقطعی کار ساز باشد اما در بلند مدت اثر گذاری ندارد، این موضوع تا جایی پیش رفت که حتی سخنگوی صنعت برق نیز در خصوص افزایش مصرف گاز واکنش نشان داده است.

وی در رابطه با واقعی کردن قیمت گاز به مهر گفته بود: در صورتی که قیمت گاز واقعی شود نه تنها مردم مصرف خود را کاهش نمی دهند بلکه با گذشت زمان به شرایط جدید عادت می کنند، مانند افزایش قیمت بنزین.

اگرچه قیمت حامل های انرژی در کشور ما واقعی نیست که آن هم دلایل خود را دارد اما در برهه زمانی های مختلف برای حامل های انرژی قیمت های پلکانی برای بد مصرف ها در نظر گرفته می شود، به طوری که در سال جاری و در پی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرفه جویی در مصرف گاز با تعرفه گذاری پلکانی به جای تعطیلی

صرفه جویی در مصرف گاز با تعرفه گذاری پلکانی به جای تعطیلی