مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 13:552023-01-23اقتصادي

یک نمودار و رد سه تحریف بزرگ برجامیون درباره صادرات نفت ایران


بلومبرگ با انتشار نموداری از وضعیت صادرات نفت ایران در سال های گذشته میلادی به چهار شبهه ای که برجامیون درباره نسبت تحریم و فروش نفت در دولت های مختلف ایران و آمریکا ایجاد کرده بودند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بلومبرگ در گزارشی با عنوان با افزایش واردات چین، نفت ایران وارد بازار جهانی شد اظهار کرد که طبق آمار موسسه کپلر و ورتکسا صادرات نفت ایران در ماه گذشته میلادی (دسامبر 2022) به 1.

3 میلیون بشکه در روز رسیده است که یک رکورد بی نظیر در چهار سال گذشته است.

اما فارغ از محتوای گزارش بلومبرگ، یک نمودار از صادرات نفت ایران در سال های گذشته در این گزارش منتشر شد (تصویر 1) که می تواند به سه گره ذهنی مخاطبان درباره نسبت تحریم و فروش نفت در دولت های مختلف ایران و آمریکا پاسخ دهد.

تصویر 1 *روند افزایشی صادرات نفت ایران از دولت ترامپ آغاز شد نه بایدن یکی از شبهاتی که برجامیون در رابطه با جریان صادرات نفت ایران عنوان می کردند این بود که فروش نفت ایران با روی کار آمدن دولت بایدن در آمریکا افزایش یافته است، زیرا بایدن به دنبال ایجاد حسن نیت در مذاکره با ایران است.

اما طبق آمار کپلر و ورتکسا، روند صعودی صادرات نفت ایران از دولت ترامپ و 6 ماه قبل از روی کار آمدن دولت بایدن آغاز شده است و از رقم روزانه 250 هزار بشکه به 500 هزار بش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک نمودار و رد سه تحریف بزرگ برجامیون درباره صادرات نفت ایران

یک نمودار و رد سه تحریف بزرگ برجامیون درباره صادرات نفت ایران