مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 14:302023-01-23اقتصادي

کاهش 42 درصدی بارش ها در 4ماهه سال زراعی مازندران


میانگین بارش 4ماهه سال زراعی جاری استان مازندران حدود 158 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که 271 میلی متر بوده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، درحالی نخستین ماه زمستان را در استان مازندران سپری کردیم که بعد از گذر از پاییز کم بارش، بارش چندانی هم در زمستان شاهد نبودیم.

نگرانی ها از کم بارشی درحالی این روزها به عینه قابل لمس است که طی سال های اخیر پیامدها و هشدارهای لازم در این زمینه داده شده است.

از همه نگران کننده تر تغییر در نوع و میزان بارش ها است که تحت تاثیر تغییرات اقلیمی همه مردم آن را درک کردند.

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در درباره پیش بینی فصلی بارش و دمای هوای استان مازندران اظهار کرد: براساس گزارش مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، میانگین بارش دی ماه سال 1402 استان مازندران حدود 22 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که 49 میلی متر بوده، حدود 55 درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود 74میلی متر بوده، 70 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: میانگین بارش 4ماهه سال زراعی جاری استان مازندران منتهی به آذر امسال حدود 158 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که 271 میلی متر بوده، حدود 42 درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 42 درصدی بارش ها در 4ماهه سال زراعی مازندران

کاهش 42 درصدی بارش ها در 4ماهه سال زراعی مازندران