مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 14:452023-01-23پزشكي

اولین عمل جراحی دیالیز صفاقی کودکان در بیمارستان امام علی (ع) کرج انجام شد


فوق تخصص نفرولوژی کودکان مجتمع آموزشی و درمانی امام علی (ع)، گفت: اولین دیالیز صفاقی برای یک پسر 14 ساله در بیمارستان امام علی (ع) انجام شد و این مرکز آمادگی دارد این نوع درمان را برای بیماران اطفال دیالیزی انجام دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، مرجان وکیلی، فوق تخصص نفرولوژی کودکان مجتمع آموزشی و درمانی امام علی (ع)، در جمع اصحاب رسانه، گفت: اولین دیالیز صفاقی برای یک پسر 14 ساله در بیمارستان امام علی (ع)انجام شد و این مرکز آمادگی دارد این نوع درمان را برای بیماران اطفال دیالیزی انجام دهد.

وکیلی ادامه داد: این بیمار که تحت عمل دیالیز صفاقی قرار گرفته است از نوع دیالیز حاد با زمینه ژنتیکی بوده که هیچ اطلاعی از بیماری خود نداشته و علایم نارسایی کلیه ها یکباره در بیمار بروز می کند.

آزمایشات برای اعضای دیگر خانواده انجام شد و متاسفانه مشخص شد، برادر ایشان هم زمینه این بیماری را دارد و درمان برایش آغاز شده است.

وکیلی در خصوص عمل دیالیز صفاقی، گفت: این نوع عمل دیالیز در گروه سنی کودکان و بزرگسالان قابل انجام است و بیمار دیالیزی می تواند پس از این عمل جراحی بدون نیاز به رفت و آمدهای متعدد به بیمارستان در منزل دیالیز شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین عمل جراحی دیالیز صفاقی کودکان در بیمارستان امام علی (ع) کرج انجام شد

اولین عمل جراحی دیالیز صفاقی کودکان در بیمارستان امام علی (ع) کرج انجام شد