مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 15:102023-01-23سياسي

تبدیل شدن دشت مغان به بیابان با در نظر نگرفتن حقابه از رود ارس


حجت الاسلام علی اکبر باقری امام جمعه پارس آباد استان اردبیل با اشاره به خاک حاصلخیز دشت مغان، گفت: دشت مغان بیش از 90 هزار هکتار زمین حاصلخیز دارد که در محافل علمی، - ایسنا/اردبیل حجت الاسلام علی اکبر باقری امام جمعه پارس آباد استان اردبیل با اشاره به خاک حاصلخیز دشت مغان، گفت: دشت مغان بیش از 90 هزار هکتار زمین حاصلخیز دارد که در محافل علمی، دانشگاهی در دنیا مورد مثال قرار می گیرد.

این دشت در کنار رودخانه ارس قرار دارد که سرچشمه آن از ترکیه، آذربایجان شرقی، اردبیل و به پارس آباد می رسد و سپس به دریای خزر سرریز می شود.

حجت الاسلام باقری خطیب جمعه شهرستان پارس آباد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: آبادی دشت مغان به وجود آب و کانال های آن است که طی سال های اخیر، سد میل مغان که یکی از سدهای مهم پارس آباد است و باید آب لازم را به دشت مغان راهی کند در تابستان دچار افت شدید و کاهش آب شده است و کشاورزان از این حیث متضرر شده اند.

وی تصریح کرد: خبرهایی از کشور ترکیه شنیده می شود که سدسازی هایی تحت عنوان داک شروع شده است و روی این رودخانه و سرشاخه های آن تأثیر منفی میگذارد و حجم آب این رودخانه کم و کمتر می شود.

در این راستا لازم است تا وزارت امور خارجه رایزنی و پیگیری های لازم را داشته باشد و اعتراضات و مطالبات قانونی را اعلام نماید و به صو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل شدن دشت مغان به بیابان با در نظر نگرفتن حقابه از رود ارس

تبدیل شدن دشت مغان به بیابان با در نظر نگرفتن حقابه از رود ارس