مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 15:362023-01-23اجتماعي

وقتی دغدغه محیط زیستی روستاییان سبب کارآفرینی می شود/ «حصار» روستایی بدون پلاستیک!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نیشابور، برای دیدن روستایی که پویش نه به پلاستیک در کشور را عملی کرده است به روستای حصار زبرخان در 45 کیلومتری نیشابور به مشهد و منطقه ای ییلاقی و کوهپایه بینالود می روم.

بوی نم باران، صدای بع بع گوسفندان آمیخته با پارس سگ های گله از کوچه های روستا شنیده می شود و دیدن چهره های  شاداب و لب های خندان روستاییان، سوز سرمای نخستین ساعات صبح زمستانی را قابل تحمل می کند.

وارد میدان روستا می شوم تقریباً بیشتر مغازه ها بسته است به جز نانوایی که بوی عطر نان تازه بی اختیار مرا به طرفش  جذب می کند نانوایی شلوغ و پر از زنانی است که با چادرهای گل دار بر سر و ساک پارچه ای سفیدرنگی در دست به نوبت ایستاده اند.

در دستان تمامی زنان و مردان و حتی کودکان ایستاده در صف ساک های سفید و تمیز پارچه ای دیده می شود وقتی به گوشه و کنار نانوایی نگاه می اندازم هیچ اثری از پلاستیک نیست، از نانوایی بیرون می آیم و منتظر می مانم تا یکی از دکان ها باز شود تا از او پلاستیک برای خرید نان بخرم.

طولی نمی کشد که مرد میان سالی بقالی روستا را باز می کند با خوشحالی وارد بقالی می شوم که پوستر چسبانده شده پشت شیشه دکان بقالی توجهم را جلب و امیدم برای خرید پلاستیک را ناامید می کند لطفاً جهت خرید زنبیل یا سفره پارچه ای همراه داشته باشید کیسه پلاست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی دغدغه محیط زیستی روستاییان سبب کارآفرینی می شود/ «حصار» روستایی بدون پلاستیک!

وقتی دغدغه محیط زیستی روستاییان سبب کارآفرینی می شود/ «حصار» روستایی بدون پلاستیک!