مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 15:552023-01-23بين الملل

آمریکا می خواهد از شر اردوغان خلاص شود


«سفر اخیر وزیر خارجه ترکیه به واشنگتن هیچ مساله جدیدی و نتیجه قابل توجهی نداشت؛ کمپین غرب علیه رجب طیب اردوغان با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ترکیه همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد واشنگتن همچنان بر کنار رفتن اردوغان حساب باز می کند.

- سفر اخیر وزیر خارجه ترکیه به واشنگتن هیچ مساله جدیدی و نتیجه قابل توجهی نداشت؛ کمپین غرب علیه رجب طیب اردوغان با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ترکیه همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد واشنگتن همچنان بر کنار رفتن اردوغان حساب باز می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه الاخبار لبنان در تحلیلی نوشت: به نظر می رسد واشنگتن مایل است رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه کنار برود؛ این سیاستی است که از زمان تلاش ناکام برای کودتا در ترکیه در حدود شش سال پیش شدت گرفته و شکاف میان دو طرف را در دوره سه دولت قبلی عمیق کرد.

واشنگتن همچنان با مجهز کردن آنکارا به جنگنده های اف- 16 مخالفت می کند و می خواهد شروطش و در رأس آن برداشتن موانع برای پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو اجرا شود.

در زمانی که مولود چاووش اوغلو، و وزیر خارجه ترکیه مذاکراتی در واشنگتن با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود دارد، تیر مجله اکونومیست انگلیس به سمت ترکیه پرتاب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا می خواهد از شر اردوغان خلاص شود

آمریکا می خواهد از شر اردوغان خلاص شود