مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 19:152023-01-23سياسي

منابع انسانی زیربنای تمدن اسلامی است


نماینده ولی فقیه در گیلان منابع انسانی را زیربنای تمدن اسلامی عنوان کرد و گفت: باید به تربیت نیروهای در تراز تمدن اسلامی توجه ویژه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله رسول فلاحتی عصر دوشنبه در سلسله نشست های درس نهج البلاغه کارکنان ادارات اظهار داشت: امیرالمومنین علی (ع) در نامه 27 نهج البلاغه به ابوبکر فرماندار تام الاختیارش در مصر، 10 ویژگی مدیران اهل دیانت را تذکر داده است و می فرماید انسان های پرهیزگار کسانی هستند که در دنیا، زهد دارند و ثمره زهد خود را در همین دنیا می بینند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه زهد به معنای گوشه گیری و عدم بهره مندی از مواهب دنیا نیست، تصریح کرد: زهد در فرمایش امیرالمومنین علی (ع) به معنای پرهیز از محرمات الهی است البته علما دین نیز برای رسیدن به کمال و معرفت همواره ترک محرمات و انجام واجبات را سفارش می کردند.

آیت الله فلاحتی ادامه داد: کسی که در مسیر رسیدن به حلال قرار گرفته، ناگزیر است به کم قانع شود در غیر این صورت صفت درونی اش می تواند او را به سمت حرام سوق دهد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انسان ذاتاً زیاده خواه است، افزود: انسان در اواخر عمرش به دلیل افزایش سن از مواهب مختلف دور شده و قدرت های گوناگون مادی و طبیعی از او گرفته می شود اما روحیه زیاده خواهی خود را دارد و تا لحظه آخر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع انسانی زیربنای تمدن اسلامی است

منابع انسانی زیربنای تمدن اسلامی است