مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 19:552023-01-23اجتماعي

آلایندگی ریزگردها در هرمزگان ماندگار شده است


مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: پایش های انجام شده نشان می دهد هرمزگان و به ویژه شرق استان یکی از معدود مناطق کشور است که در طول سال به طور مستمر آلودگی گرد و غبار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حبیب مسیحی تازیانی بیان داشت: حتی اگر میزان ریزگردها اندک باشد، اما استمرار و پایداری آن در استان زیاد است.

از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، 26 روز هوای استان در شرایط اضطراری قرار گرفت که میزان آلایندگی در برخی موارد منجر به تعطیلی مدارس شد.

مسیحی تازیانی یادآور شد: برای مدیریت ریزگردها در هرمزگان اقداماتی انجام شده که می توان به 300 هکتار مالچ پاشی طی سال گذشته، اجرای بادشکن های زنده و غیرزنده و کاشت درخت اشاره کرد که موجب تسهیل سکونت در روستاهای درگیر ریزگردها شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان همچنین از افزایش پایش های صنایع غرب بندرعباس خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 185 واحد صنعتی غرب بندرعباس به دلیل آلایندگی اخطار دریافت کردند که این اخطارها در مدت مشابه سال گذشته 118 مورد بود.

وی استقرار مرکز پایش آلایندگی صنایع در غرب بندرعباس را ضروری دانست و اضافه کرد: امسال از استانداری درخواست کرده ایم برای تامین امکانات لازم برای راه اندازی این مرکز به اداره کل حفاظت محیط زیست کمک کند تا رصد دقیق در همه حوزه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلایندگی ریزگردها در هرمزگان ماندگار شده است

آلایندگی ریزگردها در هرمزگان ماندگار شده است