مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 08:202023-01-24اقتصادي

سدهای چهارمحال و بختیاری، منتظر ذوب برف برای احیا


سال هاست که چهارمحال و بختیاری با اختاپوس خشکسالی دست و پنجه نرم می کند، بارش های پاییز و زمستان در سال آبی جاری نویدبخش آغاز سال های پربارش بود، - اما باید دید این بارش ها ادامه پیدا می کنند یا اینکه هم چنان باید با بحران کم آبی مواجه باشیم، وضعیت اکثر سدهای کشور بحرانی است و باید دید بارش های اخیر توانسته تاثیری بر حجم آب مخازن سدها داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چهارمحال و بختیاری در تابستان سال جاری با بحران تامین آب شرب مواجه شد و اوج این بحران با قطعی بیش از 10 روزه آب در محلات مختلف شهرکرد به اوج خود رسید، ظرفیت ذخیره آب پشت سدها یک شاخص برای گذر از بحران کم آبی در تابستان سال آینده محسوب می شود.

سال گذشته ارتفاع یخچال های طبیعی در چهارمحال و بختیاری تقریبا صفر بود، بنابراین منابع آبی استان تغذیه نشدند و این مسئله بحران کم آبی را در چهارمحال و بختیاری تشدید کرد.

سدهای خاکی در چهارمحال و بختیاری تاثیر بسزایی در کنترل روان آب ها و همچنین تغذیه منابع آب زیرزمینی در استان دارند، در بارش های پاییزه اکثر سدهای خاکی استان به طور کامل آبگیری شدند و آب موجود در سدها نیز به داخل زمین نفوذ کرد.

ذوب برف موجود در ارتفاعات همچنین تاثیر بسزایی در افزایش دبی آب چشمه ها و آب های سطحی دارد، ارتفاع برف اکنون به بالای یک متر در شهر چلگرد ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سدهای چهارمحال و بختیاری، منتظر ذوب برف برای احیا

سدهای چهارمحال و بختیاری، منتظر ذوب برف برای احیا