مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 09:552023-01-24فرهنگي

پیوند جامعه با هنر خوشنویسی در بستر تعالیم فرهنگ رضوی


کشور ما وارث اساتید خوشنویس برجسته ای است که آثار فراوانی با موضوع امام رضا (ع) خلق کرده اند و برگزاری جشنواره رضوی فرصتی را برای شناساندن این افراد فراهم کرده است.

- غلامرضا سپهری گفت: کشور ما وارث اساتید خوشنویس برجسته ای است که آثار فراوانی با موضوع امام رضا (ع) خلق کرده اند و برگزاری جشنواره رضوی فرصتی را برای شناساندن این افراد فراهم کرده است.

غلامرضا سپهری در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به برگزاری نوزدهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی توسط بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران اظهار کرد: اوایل انقلاب تعداد اساتید خوشنویسی در کشور به 11 نفر می رسید اما امروز 300 استاد خوشنویس در کشور داریم که متوسل شدن آنها به خاندان اهل بیت (ع) حس و حال خوش نوشتن را در آنان بیشتر می کند، لذا همه خوشنویسان ما در میان آثار خود به موضوع اهل بیت (ع) و به ویژه موضوع رضوی پرداخته اند.

وی افزود: جشنواره امسال خوشنویسی رضوی در پنج بخش نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث و اقلام سته برگزار می شود و با توجه به زیبایی شناسی و پیشینه ارزشمند تاریخی خطوط به کار رفته در اماکن مختلف حرم رضوی و به منظور حفظ و اشاعه میراث فرهنگی و دینی به خصوص در حوزه های رضوی و همچنین احیای شیوه ها، شاخه ها و مهارت های که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوند جامعه با هنر خوشنویسی در بستر تعالیم فرهنگ رضوی

پیوند جامعه با هنر خوشنویسی در بستر تعالیم فرهنگ رضوی