مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 10:302023-01-24اقتصادي

ضرورت ارتقای بهره وری معادن به کمک نخبگان


باید شرکت ها به ویژه شرکت هایی که مواد معدنی آنها جزو دسته مواد معدنی با ارزش، عناصر استراتژیک و همچنین عناصر نادر خاکی است را هدایت کنیم تا از این پتانسیل نخبگان دانش بنیان استفاده کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و به نقل از بنیاد ملی نخبکان، وجیه الله جعفری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تاکنون تمرکز اصلی در کشور بر روی زنجیره های آهن و فولاد، سرب و روی، مس، طلا و آلومینیوم بوده است، اما از دو سال پیش تاکنون به دنبال عناصر استراتژیک و مورد نیاز کشور رفتیم و دست کم 14 عنصر و رشته فعالیت دیگر فعال خواهد شد.

وی به موادی از قانون جهش شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: باید شرکت ها به ویژه شرکت هایی که مواد معدنی آنها جزو دسته مواد معدنی با ارزش، عناصر استراتژیک و همچنین عناصر نادر خاکی است را هدایت کنیم تا از این پتانسیل و از نخبگان دانش بنیان استفاده کنند.

امروز مرزهای اقتصادی آنقدر به هم نزدیک شده که شرکت ها و بنگاه ها جز با رقابت شدید نمی توانند باقی بمانند و به طور قطع باید به سمت ارتقای بهره وری حرکت کنند.

جعفری، دو عامل اصلی ارتقای بهره وری را تعهد مدیریت برای ارتقای بهره وری و همچنین بهبود فناوری عنوان کرد و گفت: باید فکر اساسی برای ارتقای بهره وری نیروی انسانی در بخش معدن کشور انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت ارتقای بهره وری معادن به کمک نخبگان

ضرورت ارتقای بهره وری معادن به کمک نخبگان