مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 11:302023-01-24بين الملل

دخالت آمریکا برای پایان دادن به بحران میان اربیل و سلیمانیه


در پی ناکامی طرف های سیاسی داخلی در پایان دادن به بحران میان دو حزب اصلی منطقه کردستان عراق، آمریکا وارد عمل شده و سازوکارهایی برای رفع تنش در مرحله کنونی ارائه کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به نظر می رسد که در سایه تشدید تنش میان دو حزب اتحادیه میهنی و دموکرات کردستان عراق و ناکامی طرف های سیاسی داخلی در پایان دادن به این تنش، آمریکا وارد عمل شده است و برای پایان دادن به بحران میان اربیل و سلیمانیه از طریق توافق بر سر سازوکارها و ایجاد بندهایی برای حل مناقشه میان دو طرف، در حال ایفای نقش باشد.

ماجرای بحران در روابط میان دو حزب اصلی منطقه کردستان عراق چند ماه پیش به دلیل افزایش اختلافات دو حزب اصلی منطقه کردستان عراق یعنی اتحادیه میهنی و دموکرات بر سر چگونگی مدیریت امور این منطقه، حزب اتحادیه میهنی اعلام کرد که در نشست های هیأت وزیران در اربیل دیگر حضور نخواهد یافت و این نشست ها را تحریم کرد.

اتحادیه میهنی دلیل این تحریم را عدم شفافیت سیاست های اعلام و تاکید کرد که وضعیت داخلی کردستان نیازمند سازماندهی مجدد است و باید برای حل و فصل برخی قضایای دارای اهتمام مشترک به بغداد مراجعه کرد.

 خبرگزاری رویترز نیز همان زمان با انتشار گزارشی با اشاره به این که همگرایی مصلحتی میان خانواده های حاکم بر منطقه کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دخالت آمریکا برای پایان دادن به بحران میان اربیل و سلیمانیه

دخالت آمریکا برای پایان دادن به بحران میان اربیل و سلیمانیه