مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 13:052023-01-24دانش

خلا ایده پردازی تولید علم در جامعه بیش از گذشته وجود دارد


صالحی استاد معارف دانشگاه در برنامه رادیویی سوفیا گفت: خلأ ایده پردازی و تولید علم بیش از قبل در جامعه احساس می شود و ضرورت آن به چشم می آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، در برنامه سوفیا رادیو گفتگو به موضوع فلسفه و مسئله ایده پردازی پرداخته شد.

سراج الدین صالحی، استاد معارف دانشگاه با حضور در استودیوی پخش زنده برنامه سوفیا در رابطه با وضعیت ایده پردازی در جامعه علمی کشور و نقش فلسفه در ارائه ایده های درست و کاربردی گفت: خلأ ایده پردازی و تولید علم بیش از قبل در جامعه احساس می شود و ضرورت آن به چشم می آید.

وی افزود: در این رابطه باید دانست علوم تدریسی در دانشگاه های ما عمدتاً غربی و در بر دارنده یک جهان بینی و شناخت خاص از انسان است و سوال اینجاست که با نگرش و مبانی فکری جامعه کنونی آیا می توان از تخصص های برآمده از چنین علومی در کشور بهره برداری کرد و استفاده از چنین تخصص هایی در کشورمان کارآمد هست یا خیر؟! صالحی تاکید کرد: به دلیل وجود یکسری موانع، نمی توان بهره برداری لازم را از دستاوردهای این علوم در کشور داشت؛ به عنوان مثال اقتصاد لیبرالی شاید در جامعه ما کارآمدی لازم را نداشته باشد چون بینش و مبانی متفاوتی نسبت به غرب داریم و لذا ضرورت ایده پردازی در جامعه ما بروز و ظهور می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلا ایده پردازی تولید علم در جامعه بیش از گذشته وجود دارد

خلا ایده پردازی تولید علم در جامعه بیش از گذشته وجود دارد