مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 14:052023-01-24پزشكي

رژیم غذایی ناسالم عامل اصلی بیماری های غیر واگیردار است


رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: رژیم غذایی ناسالم عامل اصلی بیماری های غیرواگیر و نیمی از مرگ های زودرس زیر 70 سال را شامل می شود.

- مرجان منوچهری در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: 62 درصد از مرگ و میرهای ناشی از بیماریهای های غیر واگیردار است که دلیل بروز این بیماریها تغذیه های ناسالم است.

وی از دو نوع سوء تغذیه خبر داد و افزود: سوء تغذیه ناشی از کمبود مواد مغذی و کمبود مواد غذایی بر اثر بدخواری ها و درهم خواری ها است و به شکل کم وزنی و لاغری و اضافه وزن و چاقی بروز میکند که بین 1.

6 دهم درصد تا 14 درصد لاغری ناشی از سوء تغذیه را در 5 گروه سنی شاهدیم و بین 24 تا 40 درصد چاقی و اضافه وزن ثبت شده است.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان چاقی را در صدر بیماریهای ناشی از سوء تغذیه خواند و گفت: در دنیا 800 میلیون نفر با چاقی زندگی میکنند و از هر 5 خانم در کل دنیا یک نفر و از هر 7 نفر آقا یک نفر به چاقی مبتلا شده است.

آپنه تنفسی شایع ترین بیماری ناشی از چاقی است وی با اعلام اینکه چاقی یک التهاب است و عوارض چاقی تمام سیستم های بدن را درگیر میکند، اظهار داشت: آپنه تنفسی که به قطع تنفس در خواب گفته میشود، شایع ترین بیماری ناشی از چاقی است که منجر به مرگ میشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رژیم غذایی ناسالم عامل اصلی بیماری های غیر واگیردار است

رژیم غذایی ناسالم عامل اصلی بیماری های غیر واگیردار است