مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 14:152023-01-24سياسي

حفاظت از اراضی و انفال مردمی شود/ تغییر کاربری تهدید جدی


فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور با تاکید بر اینکه حفاظت از اراضی و انفال باید به سمت مردم محوری سوق پیدا کند، گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی تهدیدی جدی برای امنیت غذایی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سرهنگ اکبر امینی ظهر سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به وابستگی و در هم تنیدگی امنیت غذایی با امنیت ملی کشور، اظهار کرد: خدشه دار شدن امنیت غذایی به امنیت ملی لطمه وارد می کند.

وی با تاکید بر اقناع سازی مشارکت مردمی در حفظ اراضی کشاورزی و انفال، افزود: حفاظت از اراضی و انفال باید به سمت مردم محوری سوق پیدا کند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه حفط اراضی کشاورزی صرفاً وظیفه جهاد نیست، گفت: مردم و سایر دستگاه ها هم باید در راستای حفط اراضی کشاورزی سهم مشارکتی داشته باشند.

امینی با بیان اینکه هر هکتار زمین غذای 22 نفر را تامین می کند، اضافه کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی تهدید جدی امنیت غذایی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه فرهنگ تغییر کاربری اراضی کشاورزی در برخی نقاط نهادینه شده است، افزود: وجود برخی خلاهای قانونی در حوزه تغییر کاربری ها محسوس است و سبب ایجاد مشکلات فراوان شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاظت از اراضی و انفال مردمی شود/ تغییر کاربری تهدید جدی

حفاظت از اراضی و انفال مردمی شود/ تغییر کاربری تهدید جدی