مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 14:552023-01-24اقتصادي

برداشت غیر مجاز آب بلای جان کویر؛ بحران فرونشست در دشت های ابرکوه یزد


رییس اداره منابع آب شهرستان ابرکوه با اشاره به کسری مخزن سالیانه 35میلیون مترمکعب آب در دشت ابرکوه گفت: از 19 دشت استان یزد 14 دشت آن ممنوعه و چهار دشت در حالت ممنوعه بحرانی هستند که دشت ابرکوه از جمله این دشت هاست.

- برداشت غیر مجاز آب بلای جان کویر؛ بحران فرونشست در دشت های ابرکوه یزد ایسنا/یزد رییس اداره منابع آب شهرستان ابرکوه با اشاره به کسری مخزن سالیانه 35میلیون مترمکعب آب در دشت ابرکوه گفت: از 19 دشت استان یزد 14 دشت آن ممنوعه و چهار دشت در حالت ممنوعه بحرانی هستند که دشت ابرکوه از جمله این دشت هاست.

سیدعلی مشکات در باره جزییات این خبر افزود: برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی در دهه 60 و 70 و خشکسالی های متوالی، استان یزد و بویژه دشت های آن را در شرایط بحرانی قرار داده بطوریکه به صورت میانگین سالیانه شاهد حدود 60 سانتی متر افت آب های زیرزمینی هستیم و این در حالی است که افت دوره آماری 38ساله 24 متر است.

وی در خصوصو وضعیت آبی شهرستان ابرکوه گفت: از مجموع 2200 حلقه چاه کشاورزی در استان 30 درصد آن یا بعبارتی 659 حلقه آن در ابرکوه قرار دارد که با احتساب 27 حلقه چاه برای مصارف شرب و بهداشت و 61 حلقه برای صنعت و خدمات مجموع آن را به 747 حلقه میرساند که خود دلیلی مهم بر وخامت حال سفره های آب زیرزمینی این شهرستان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت غیر مجاز آب بلای جان کویر؛ بحران فرونشست در دشت های ابرکوه یزد

برداشت غیر مجاز آب بلای جان کویر؛ بحران فرونشست در دشت های ابرکوه یزد