مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 15:052023-01-24بين الملل

سفیر پیشین ایران در ریاض:عربستان یک آشنای ناشناخته است


سفیر پیشین ایران در ریاض با بیان اینکه عربستان برای ما یک آشنای ناشناخته است و در واقع یک جعبه سیاه محسوب می شود، تصریح کرد:عربستان در دوران جدید در حال پوست اندازی جدی و واقعی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید محمد حسینی سفیر پیشین ایران در عربستان در نشست راه گفت وگو که با موضوع واکاوی تحولات روابط دو جانبه و منطقه ای ایران و عربستان در روزنامه اطلاعات برگزار شده بود، در اظهاراتی با بیان اینکه تنش ایران با عربستان یک تعارض ذاتی نیست، اظهار کرد: به نظر می رسد که همچنان عربستان برای ما یک آشنای ناشناخته و یک جعبه سیاه است.

وی با بیان اینکه ما با عربستانی مواجه هستیم که کمترین شباهت را با عربستان دهه قبل دارد تصریح کرد: با روی کار آمدن بن سلمان و ملک سلمان عربستان در حال پوست اندازی جدی و واقعی است.

وی با اعتقاد بر اینکه اصلاحاتی که در عربستان در دوران بن سلمان در حال رخ دادن است یک رفرم ظاهری نیست، خاطرنشان کرد: قبلا عربستان از دریچه امنیت به اقتصاد نگاه می کرد ولی امروز حتی امنیت را از دریچه اقتصاد نگاه می کند.

وی با بیان اینکه عربستان در چند مقطع نگرانی جایز الوصفی از به هم خوردن توازن منطقه ای داشته که از جمله این مقاطع زمان پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، گفت: ما هیچ وقت با عربستان سعودی حتی در زمان مرحوم هاشمی رابطه راهبردی ند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر پیشین ایران در ریاض:عربستان یک آشنای ناشناخته است

سفیر پیشین ایران در ریاض:عربستان یک آشنای ناشناخته است