مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 16:502023-01-24سياسي

رفع تصرف 381 هکتار اراضی کشاورزی در کشور


فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور از رفع تصرف 381 هکتار اراضی کشاورزی خبر داد و گفت: طرح پایش هوشمند اراضی کشاورزی و باغی کشور اجرا می شود.

- اکبر امینی در گفتگو با خبرنگار مهر ، پیشگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی را از مأموریت های مهم یگان حفاظت اراضی کشاورزی برشمرد و اظهار کرد: حفظ، حراست از اراضی کشاورزی و پیشگیری از تغییر کاربری ها در اولویت اصلی یگان حفاظت قرار دارد و در این راستا رفتار قاطعانه در پیش گرفته است.

وی از دریافت 27 هزار گزارش تخلف از سامانه 131 یگان حفاظت اراضی کشاورزی خبر داد و افزود: این سامانه خط ارتباطی منسجم، قوی و اثرگذاری بین مردم و یگان حفاظت است و مردم تغییر کاربری ها و تخلفات را از طریق این سامانه گزارش دهند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور از شناسایی 60 هزار تغییر کاربری اراضی کشاورزی خبر داد و اضافه کرد: با هماهنگی مقام قضایی 21 هزار فقره اجرای تبصره 2 و حدود 1300 فقره اجرای احکام قلع و قمع در کشور صورت گرفته است.

امینی با بیان اینکه استان های شمال کشور مورد هجمه تغییر کاربری قرار دارد، گفت: به جهت شرایط اقلیمی و آب و هوای مناسب استان های شمال کشور بویژه گیلان، اراضی کشاورزی این استان ها معرض تغییر کاربری قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع تصرف 381 هکتار اراضی کشاورزی در کشور

رفع تصرف 381 هکتار اراضی کشاورزی در کشور