مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 17:002023-01-24سياسي

با تغییر کاربری اراضی کشاورزی امنیت غذایی به خطر می افتد


فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی، تامین امنیت غذایی را نیازمند نظام کشاورزی پایدار همراه با حفظ منابع طبیعی و توانمندسازی منابع انسانی دانست و گفت: - ایسنا/گیلان فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی، تامین امنیت غذایی را نیازمند نظام کشاورزی پایدار همراه با حفظ منابع طبیعی و توانمندسازی منابع انسانی دانست و گفت: با تغییر کاربری اراضی کشاورزی به دنبال افزایش جمعیت و افزایش نیاز مواد غذایی، امنیت غذایی به خطر می افتد.

سرهنگ اکبر امینی در آیین تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت اداره امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، با اشاره به رابطه مستقیم و تنگاتنگ امنیت غذایی و امنیت ملی، اظهار کرد: اگر امنیت غذایی به خطر بیفتد، قطعا امنیت کشور نیز خدشه دار می شود.

وی کشور ایران را دارای 22 میلیون هکتار اراضی کشاورزی دانست و افزود: 18 میلیون هکتار از این اراضی قابل کشت بوده و حدود 14.

5 میلیون هکتار آن سالانه کشت می شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور، با بیان اینکه برخی طرفدار واردات مواد غذایی هستند، تصریح کرد: این اقدام برای کوتاه مدت اشکال ندارد، اما اگر اتفاقی برای کشور تولیدکننده مواد غذایی بیفتد، امنیت غذایی کشور از بین می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با تغییر کاربری اراضی کشاورزی امنیت غذایی به خطر می افتد

با تغییر کاربری اراضی کشاورزی امنیت غذایی به خطر می افتد