مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 18:102023-01-24فناوري

تفاوت NAS و SAN


دو آیتم Network Attached Storage (NAS) و Storage Area Networks (SAN) دو راهکاری هستند که به منظور در دسترس بودن همزمان داده های ذخیره شده برای کاربران طراحی شده اند.

- دو آیتم Network Attached Storage (NAS) و Storage Area Networks (SAN) دو راهکاری هستند که به منظور در دسترس بودن همزمان داده های ذخیره شده برای کاربران طراحی شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از فروشگاه تجهیزات شبکه رسیس، هر یک از آنها فضای ذخیره سازی اختصاصی را برای یک گروه از کاربران ارائه می کنند، اما در اصل هدف هر دو یکی است.

نگاهی به NAS و SAN NAS یک دستگاه ذخیره ساز تحت شبکه واحد است که فضای ذخیره سازی را از طریق اترنت ارائه نموده، نسبتاً ارزان است و به سادگی تنظیم می شود، در حالی که SAN مجموعه ای از چندین دستگاه است که در مقایسه با NAS گران تر بوده و تنظیمات و مدیریت آن نیز پیچیده است.

از دید یک کاربر، بزرگ ترین تفاوتی که بین NAS و SAN وجود دارد این است که دستگاه های NAS قسمتی از فضای شبکه را به عنوان فضای استوریج مورد نیاز ارائه می دهند و از پروتکل هایی مانند NFS و SMB/CIFS استفاده می کنند، در حالی که SAN فضای مورد نیاز برای ذخیره سازی را در قالب دیسک در اختیار کاربر قرار می دهد.

مزایای NAS غالباً NAS در تنظیمات مربوط به شبکه های خانگی و مشاغل کوچک که از هارددرایوهای خارجی یا Direct Attaches Storage استفاده می کنند کاربرد دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوت NAS و SAN

تفاوت NAS و SAN