مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 21:062023-01-24اقتصادي

ارمغان طالبان برای افغانستان:79 درصد مردم با ناامنی غذایی مواجه اند


پس از توقف کمک های خارجی با مانع تراشی مداوم طالبان، 79 درصد مردم این کشور با ناامنی غذایی متوسط یا شدید مواجه هستند و میلیون ها نفر دچار فقر و گرسنگی شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) روز سه شنبه اعلام کرد، در حالی که طی سال 2014 حدود 21 درصد از مردم جهان تحت ناامنی غذایی بودند، این نرخ در سال 2021 به 29 درصد رسید.

بر پایه گزارش فائو، در سال 2021، نزدیک به نیم میلیارد نفر، که بیش از 80 درصد آنها ساکن جنوب آسیا بودند از سوء تغذیه رنج می بردند و بیش از یک میلیارد نفر نیز در این سال با ناامنی غذایی متوسط تا شدید مواجه بودند.

به گفته این سازمان، همه گیری ویروس کرونا که زمینه بیکاری گسترده در جهان را فراهم کرد و متعاقب آن، حمله نظامی روسیه به اوکراین که موجب افزایش قیمت انرژی، مواد غذایی و کودهای شیمیایی شد، میلیون ها نفر در جهان را به کام رژیم غذایی نامناسب فرستاد.

ارزیابی سالانه فائو نشان می دهد که شاخص قیمت مواد غذایی این سازمان در چند سال گذشته روند صعودی داشته و در مارس 2022 به رکوردی تاریخی دست یافته است اما با وجود کاهش قیمت ها در اواخر سال گذشته میلادی، این شاخص همچنان 28 درصد بالاتر از سطح ثبت شده برای آن در سال 2020 است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارمغان طالبان برای افغانستان:79 درصد مردم با ناامنی غذایی مواجه اند

ارمغان طالبان برای افغانستان:79 درصد مردم با ناامنی غذایی مواجه اند