مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 21:502023-01-24اجتماعي

تعیین تکلیف مالکان عرصه تپه مردآباد در اولویت قرار دارد


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز بر تعیین تکلیف مالکان عرصه تپه تاریخی مردآباد (ماهدشت) تأکید کرد.

- کرج- سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز بر تعیین تکلیف مالکان عرصه تپه تاریخی مردآباد (ماهدشت) تأکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نشست بررسی مشکلات مرتبط با حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعد از سه شنبه با حضور سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و شهردار ماهدشت برگزار شد و تعیین تکلیف مالکان عرصه تپه مردآباد در اولویت قرار گرفت.

یحیی دارایی در این نشست با اشاره به قدمت بالای تپه مردآباد، بیان کرد: تپه مردآباد از لحاظ تاریخی تقریباً با تپه ازبکی برابری می کند؛ شناسایی و تعیین حریم و گمانه زنی برای این تپه در سال های گذشته صورت گرفت که مشخص شد تاریخ این تپه به هزاره پنجم قبل از میلاد یعنی 7 هزار سال پیش برمی گردد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز ادامه داد: بنابراین حفاظت از این تپه از اولویت هاست که نیاز به تعامل، هماهنگی و همکاری با شهرداری برای تملک این عرصه و تعیین تکلیف مالکان این عرصه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین تکلیف مالکان عرصه تپه مردآباد در اولویت قرار دارد

تعیین تکلیف مالکان عرصه تپه مردآباد در اولویت قرار دارد