مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 07:552023-01-25فرهنگي

حکایت چند «سیمرغ» ماجرادار فجر


جشنواره فیلم فجر در بسیاری از دوره هایش با قهر و آشتی سینماگرانی ها که مورد لطف یا بی مهری داورها قرار می گرفتند، عجیبن بوده است.

- رفتار ملکان با گله و انتقاد زنده یاد فرشته طائرپور همراه بود.

او گفته بود: این تنها سیمرغ بخش فیلم اولی های جشنواره 38 است که برنده آن با ناسپاسی برای دریافت آن روی صحنه نیامد به موزه سینما می فرستیم یا آن را به یکی از فیلم های دیگری که یک رأی از این فیلم کمتر داشتند می دهیم.

هرچند بعدها داروغه زاده بیان کرد دلیل اعتراض ملکان به شخص او برمی گشت و در کلیت آنچه داوری و انتخاب شده نمی توان تغییری ایجاد کرد.

این اتفاق ها هر کدام به تنهایی بخاطر آنچه بی احترامی به جایزه جشنواره (سیمرغ بلورین) و نظر داورها نسبت داده شد، با انتقاد روبرو بود اما بجز این ها یکی از حاشیه دارترین برخوردها با تندیس سیمرغ به بیست وپنجمین دوره جشنواره برمی گشت که البته برنده اش تاکید داشت قصد بی احترامی به نظر داروها یا خود جایزه را نداشته است.

سال 1385 دوره ای بود که فیلم سنتوری داریوش مهرجویی در جشنواره رونمایی شد ولی با ماجراهای زیادی همراه بود به طوری که خیلی محدود به نمایش درآمد و محدود هم داوری شد.

بهرام رادان برای ایفای نقش علی سنتوری سیمرغ بلورین بهترین نقش اول مرد را گرفت و وقتی جایزه اش را از داوران گرفت و پشت میکروفن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکایت چند «سیمرغ» ماجرادار فجر

حکایت چند «سیمرغ» ماجرادار فجر