مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 08:052023-01-25سياسي

رییس جدید مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان می رود؟


وزارت خارجه آمریکا می گوید از سفر برنامه ریزی شده مک کارتی رییس مجلس به تایوان بی اطلاع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتاباک به نقل از اسپوتنیک، ند پرایس ، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که از سفر برنامه ریزی شده کوین مک کارتی ، رییس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان اطلاعی ندارد.

پرایس در یک نشست مطبوعاتی در پاسخ به سوالی درباره برنامه های مک کارتی برای سفر به تایوان گفت: من نمی دانم که دفتر رییس مجلس نمایندگان سفر برنامه ریزی شده ای را اعلام کرده است یا خیر؟ روز دوشنبه، رسانه های آمریکایی گزارش داده بودند که مک کارتی در حال برنامه ریزی برای سفر به تایوان در بهار امسال است.

براساس اعلام رسانه های آمریکایی، برنامه ریزی مک کارتی برای سفر به تایوان در ادامه راه رییس سابق مجلس نمایندگان، نانسی پلوسی برای سفر به تایوان صورت می گیرد.

سفری که حدود پنج ماه پیش سرو صدای زیادی به پا کرد و باعث شد تا چین دست به مجموعه ای از اقدامات نظامی از جمله چندین مانور نظامی سنگین در مجاورت سواحل تایوان بزند.

در زمان سفر پلوسی به تایوان، مک کارتی که در آن زمان عضو مجلس نمایندگان بود، از سفر پلوسی حمایت کرد و گفت در صورت انتخاب شدن به عنوان رییس مجلس، او نیز از تایوان دیدن خواهد کرد اعلام سفراحتمالی رییس جدید مجلس نمایندگان آمریکا به تایو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جدید مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان می رود؟

رییس جدید مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان می رود؟