مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 08:352023-01-25فرهنگي

حکایت سیمرغ های پرماجرای جشنواره فجر


جشنواره فیلم فجر در بسیاری از دوره هایش با قهر و آشتی سینماگرانی ها که مورد لطف یا بی مهری داورها قرار می گرفتند، عجیبن بوده است.

- جی پلاس ، سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر مشهورترین جایزه هنری کشور است که عموم مردم هم با اسم آن آشنا هستند و حتی گاهی به فراخور موقعیت وقتی بخواهند کسی را تحسین کنند، به کنایه یک سیمرغ بلورین یا زرین به او اعطا می کنند.

ایسنا نوشت؛ این سیمرغ در طول 40 سال برگزاری جشنواره فیلم فجر بالا و پایین زیادی داشته و از وقتی که در سال 1364 ابراهیم حقیقی نشان سیمرغ را بر پوستر این رویداد حک کرد و از دوره هفتم هم نام رسمی جایزه جشنواره شد، به شکل ها و ابعاد مختلفی درآمده است.

البته در بیشتر دوره ها با شمایلی اهدا شده که به طراحی اولیه ی ابراهیم حقیقی نزدیکتر بوده است ولی در برخی دوره ها نیز حسابی شکل آن باعث گله و حتی شوخی شده است.

سیمرغ اهدایی در یکی از دوره ها که حرف و حدیث زیادی بخصوص بابت وزن سنگین اش داشت اما این سیمرغ در بعضی دوره ها نه بخاطر شکل و اندازه اش بلکه بخاطر نوع برخوردی که برنده های جشنواره - چه در کلام و چه در عمل - با آن داشته اند یا حتی در واکنش به یک اقدام خاص، خودش به سوژه ای خبرساز تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکایت سیمرغ های پرماجرای جشنواره فجر

حکایت سیمرغ های پرماجرای جشنواره فجر