مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 08:552023-01-25اقتصادي

آغاز فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در تهران/ 820 هزار رأس دام واکسینه می شوند


مدیرکل دامپزشکی استان تهران از آغاز فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی خبر داد و گفت: در این طرح 700 هزار رأس دام سبک و 120 هزار راس دام سنگین استان بر علیه بیماری تب برفکی رایگان واکسینه می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تهران، مسعود محمدیان مدیرکل دامپزشکی استان تهران با اشاره به آغاز فاز دوم واکسیناسیون رایگان دام های سبک و سنگین، اظهار کرد: اجرای این طرح تا پایان اسفند ماه در استان تهران ادامه داد.

وی گفت: در این طرح، 90 درصد دام های سبک و 85 درصد جمعیت دام های سنگین روستایی و عشایری استان تهران به صورت رایگان در قالب طرح خرید خدمت و با پتانسیل مراکز مایه کوبی بخش خصوصی و با نظارت، ارزیابی و پایش مستمر بخش دولتی واکسینه می شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران افزود: در این طرح رایگان بالغ بر 700 هزار رأس دام سبک و 120 هزار راس دام سنگین استان بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه می شوند.

محمدیان گفت: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی و واگیردار نشخوارکنندگان بوده و در صورت بروز، خسارت سنگین اقتصادی به صنعت دامداری وارد می کند و از علائم بروز آن می توان به تب، بی اشتهایی ، آبریزش ناحیه دهان و بینی، زخمهای دهانی و پستانی، لنگش و کاهش تولید شیر، اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در تهران/ 820 هزار رأس دام واکسینه می شوند

آغاز فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در تهران/ 820 هزار رأس دام واکسینه می شوند