مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 09:102023-01-25اقتصادي

باغات قصردشت یا صندوق تامین مالی شهرداری؟!


تغییر کاربری های جزیره ای در قلب باغات گروه یک نشان می دهد این سرمایه گرانبها به مثابه یک منبع بانکی یا صندوق پس اندازی می ماند که شهرداری شیراز هرگاه بودجه ای کم می آورد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، باغات شیراز سرمایه ای ارزشمند و گرانبها نه تنها برای مردم این شهر بلکه برای کشور ایران است چراکه بُعد گردشگری آن و زیبایی باغات قصردشت شهرتی ملی و حتی جهانی دارد.

  سرمایه ای که متاسفانه سالهاست دستخوش سوء استفاده افراد متخلفی قرار گرفته که با استفاده از خلاهای قانونی تا آنجا که ممکن بوده نسبت به تصرف باغات، خشک کردن درختان و تغییر کاربری اقدام کرده اند.

  میراثی که هکتار هکتار از آن جدا شد تا امروز حجم کوچکی از وسعت آن روزها باقی بماند در حالی که این درختان ریه های تنفسی شهر شیراز هستند و تا حد زیادی از چنبره آلودگی هوا بر شیراز ممانعت کرده اند.

  واژه پزشک باغات شاید به گوش برخی آشنا باشد، حکایت پزشکی معروف در شیراز که در گزارش قبلی کاملا به آن پرداختیم، پزشکی که به راحتی با خط و ربط هایی که دارد قانون را دور می زند و با تغییر کاربری سودهای هنگفتی  به جیب می زند.

لذا تا کنون عزم و اراده جدی برای کوتاه کردن دست متصرفان از باغات شیراز وجود نداشته و اگر از این پس نیز اتفاقی رخ ندهد، همین اندک سرسبزی که نقش مهمی در تصفیه هوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغات قصردشت یا صندوق تامین مالی شهرداری؟!

باغات قصردشت یا صندوق تامین مالی شهرداری؟!