مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 09:152023-01-25اقتصادي

نگران مصرف سموم در تولیدات کشاورزی مازندران هستیم


سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، تولید برنج درسطح وسیع و بدون استفاده از سموم شیمیایی و آفت کش ها درشالیرازهای مازندران در سال زراعی پیش رو را یکی از برنامه های جدی و حمایتی دولت در کاهش استفاده از سموم مصرفی بخش کشاورزی اعلام کرد.

- حسین رنجبر در حاشیه برگزاری جلسه ستاد گیاه پزشکی مازندران که در معاونت تحقیقات برنج کشور در آمل برگزار شد، در گفت وگو با ایسنا، گفت: به همت محققان موسسه تحقیقات برنج آمل و سازمان حفظ نباتات، امسال برای نخستین بار در کشور تولید برنج بدون استفاده از سموم شیمیایی درچند هکتار با موفقیت انجام و نتایج امیدوارکننده ای داشت.

وی با اشاره به اینکه حذف سموم درچرخه تولید برنج ودیگرمحصولات کشاورزی در راستای سلامت مصرف کننده یک رویداد خوشایند و مهمی است، افزود: تلاش هایی که محققان معاونت تحقیقات برنج کشور و نیز سازمان حفظ نباتات در چند محصول مهم و حذف سموم، آفت کش ها و استفاده از فناوری های غیرشیمیایی در تولیدات کشاورزی داشتند، دولت را برای تصمیم گیری در حذف تدریجی سموم کشاورزی جدی و مصمم تر کرده است.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه مازندران به عنوان یکی از استان هایی که با شرایط ویژه در تولید چندین محصول مهم و استراتژی در کشاورزی و نیز امنیت غذایی کشور نقش محوری و تعیین کننده ای دارد، تصر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگران مصرف سموم در تولیدات کشاورزی مازندران هستیم

نگران مصرف سموم در تولیدات کشاورزی مازندران هستیم