مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 09:202023-01-25اقتصادي

300 هکتار از اراضی موقوفه زنجان زیر کشت گلرنگ و زیره می رود


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از سرمایه گذاری در اراضی موقوفه خبر داد و گفت: 300 هکتار از اراضی زیر کشت گلرنگ و زیره می رود.

- حجت الاسلام مختار کرمی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، در خصوص طرح های سرمایه گذاری در موقوفات اظهار کرد: یک زمین 5 هکتاری در آببر برای سرمایه گذاری نیازمند آماده کردن بسترهایی بود و در این راستا مجوز احداث چاه برای آن اخذ شد که کار ارزشمندی بوده و ارزش زمین را 2 برابر کرده است.

وی با اشاره به اینکه برای تأمین ترانس زمین آببر 150 میلیون تومان هزینه شده است، ابراز کرد: طرح درختکاری زیتون را در این زمین پیگیری می کنیم و تا عید به اجرا درمی آید و به اشتغال و تولید منجر خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به طرح کشت گلرنگ اشاره کرد و گفت: این گیاه به صورت دیم کشت می ‎شود و نیاز آبی چندانی ندارد و از طرفی جهاد کشاورزی نیز حمایت هایی از آن دارد و ستاد اجرایی فرمان امام نیز کمک هایی در خصوص بذرهای مادری ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از اراضی بدون حق بوده و مطلق در اختیار اوقاف است، بیان کرد: برنامه ریزی کردیم تا این زمین ها شناسایی شود و در اختیار امین موقوفات قرار گیرد تا بتوان در آن ها سرمایه گذاری و کشاورزی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

300 هکتار از اراضی موقوفه زنجان زیر کشت گلرنگ و زیره می رود

300 هکتار از اراضی موقوفه زنجان زیر کشت گلرنگ و زیره می رود