مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 09:452023-01-25اجتماعي

افزایش 10 درصدی جمعیت حیات وحش خراسان جنوبی


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اعلام نتایج سرشماری پاییزه پستانداران شاخص حیات وحش در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان، از افزایش 10 درصدی جمعیت این گونه های جانوری نسبت به سرشماری سال گذشته خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، اسدالله حاتمی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سرشماری پستانداران هر سال در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان انجام می شود و سرشماری سال جاری طبق فرم زمان بندی توسط این اداره کل از آبان ماه و طی مدت 2 ماه انجام شد.

وی افزود: در برنامه سرشماری علاوه بر برآورد جمعیت حیات وحش و مطالعه روند تغییرات جمعیتی، وضعیت سلامت حیات وحش و زیستگاه نیز بررسی می شود و سرشماری پستانداران یکی از راه های پایش جمعیت حیات وحش و نرخ زاد و ولد در استان، مدیریت زیستگاه ها و برنامه ریزی برای توزیع آب و علوفه در مناطق به شمار می رود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: آگاهی از جمعیت و پراکندگی حیات وحش تاثیر بسزایی در نحوه حفاظت از زیستگاه ها و جلوگیری از انجام تخلفات دارد و در مدیریت جمعیت حیات وحش، کمک شایانی به حفاظت از محیط زیست می کند.

وی اظهار داشت: دانشگاهیان، تشکل های مردمی، جوامع محلی، قرق بان ها، شکارچیان معتمد و مجاز، محیط بانان و کارشناسان حفاظت محیط زیست استان در سرشماری حیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 10 درصدی جمعیت حیات وحش خراسان جنوبی

افزایش 10 درصدی جمعیت حیات وحش خراسان جنوبی