مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 09:502023-01-25بين الملل

داسیلوا: برزیل به آمریکای لاتین بازگشته است


لوییز ایناسیو لولا داسیلوا رییس جمهوری برزیل در هفتمین اجلاس سران جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کاراییب (CELAC) گفت که کشورش «به منطقه بازگشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، داسیلوا کمتر از یک ماه از آغاز دوره جدید ریاست جمهوری اش سه شنبه به بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین رفت تا در این اجلاس شرکت کند.

ژاییر بولسونارو رییس جمهوری سابق برزیل کشورش را از جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کاراییب خارج کرده بود اما داسیلوا به بوئنوس آیرس رفت تا ضمن بازگرداندن برزیل به این گروه روابط با کشورهای آمریکای لاتین را احیا کند.

داسیلوای 77 ساله در این اجلاس که سران و مقام های بلندپایه 33 کشور را گرد هم آورده است، گفت: برزیل به منطقه بازگشته و آماده است تا شانه به شانه شما و با حس قوی همبستگی و نزدیکی کار کند.

داسیلوا که پیشتر از سال 2003 تا 2010 رییس جمهوری برزیل بود در اولین موج صورتی یعنی چرخش سیاسی آمریکای لاتین به چپگرایی، جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کاراییب را با سایر رهبران وقت منطقه تاسیس کرد.

وی سه شنبه در سخنرانی بازگشت خود به این گروه به بحران های متعدد از جمله همه گیری کرونا، تغییرات آب و هوایی، تنش های ژئوپولیتیک، ناامنی غذایی، فقر و تهدید علیه دموکراسی اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داسیلوا: برزیل به آمریکای لاتین بازگشته است

داسیلوا: برزیل به آمریکای لاتین بازگشته است