مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 10:302023-01-25بين الملل

تاکیدات بارزانی و رییس جمهوری عراق بر حفظ روابط اربیل و بغداد


رییس جمهوری عراق بر لزوم گفت وگو برای حل مشکلات موجود میان دولت بغداد و اربیل مطابق با قانون اساسی و در راستای منافع شهروندان تاکید کرد.

همچنین رییس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد، - رییس جمهوری عراق بر لزوم گفت وگو برای حل مشکلات موجود میان دولت بغداد و اربیل مطابق با قانون اساسی و در راستای منافع شهروندان تاکید کرد.

همچنین رییس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد، زمینه مناسبی برای نشست احزاب سیاسی و حل مشکلات پیرامون انتخابات پارلمانی فراهم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شفق نیوز، نیچروان بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق با رزماری دی کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و تثبیت صلح و هیئت همراه وی دیدار کرد.

نهاد ریاستی اقلیم کردستان در بیانیه ای اعلام کرد، در این دیدار تلاش های انجام شده برای دستیابی به توافق میان احزاب سیاسی در مورد انتخابات پارلمانی، کمیسیون انتخابات، نظر احزاب سیاسی در مورد انتخابات، روابط اربیل و بغداد، موضوع تروریسم، وضعیت ایزدی ها و منطقه سنجار مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، بارزانی از نقش سازمان ملل متحد در عراق و اقلیم کردستان، همکاری نزدیک با مقامات ذیربط، کمک و زمینه سازی برای حل مشکلات و حفظ ثبات و صلح قدردانی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکیدات بارزانی و رییس جمهوری عراق بر حفظ روابط اربیل و بغداد

تاکیدات بارزانی و رییس جمهوری عراق بر حفظ روابط اربیل و بغداد