مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 11:102023-01-25اجتماعي

نابودی حیات وحش و منابع طبیعی کشور قابل جبران نیست


معاون طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: بخش زیادی از ذخایر ژنتیکی و تنوع زیستی طی 70 سال اخیر از بین رفته اند و ادامه این روند در آینده قابل جبران نخواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسن اکبری صبح امروز در نشست معاونان طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست کشور که در اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در سطح کلان سازمان مظلومی است، اظهار داشت: مظلوم ترین بخش در این سازمان نیز حیات وحش و طبیعت است؛ این به این معنا نیست که در سایر بخش های محیط زیست وضعیت خوبی داریم اما برای مثال آلودگی هوا رسوا کننده است زیرا دیده می شود اما نابودی حیات وحش دیده نمی شود.

وی ادامه داد: نزدیک به 50 سال پیش در همین شرق اصفهان گونه گورخر ایرانی وجود داشت یا در منطقه حفاظت شده عباس آباد یوزپلنگ آسیایی را داشتیم اما امروز این گونه ها نیستند، از جِبیر و بسیاری از گونه های پرندگان خبری نیست و اگر چه ذخایری باقی مانده اما بخش زیادی از بین رفتند و این حاصل توسعه ای بوده که طی 60- 70 سال اخیر اتفاق افتاده است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: اگر روند نابودی منابع طبیعی کشور با همین روند ادامه داشته باشد و از بین برود در آینده قابل جبران نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نابودی حیات وحش و منابع طبیعی کشور قابل جبران نیست

نابودی حیات وحش و منابع طبیعی کشور قابل جبران نیست