مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 11:102023-01-25اقتصادي

نهادهای استانی در تصمیم گیری های کشوری دخالت داده شوند


عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با تاکید بر لزوم دخالت دادن نهادهای استانی در برخی تصمیم گیری های کشوری گفت: با انجام این مورد هم کار مدیران تهران راحت تر می شود و هم مشکلات استان ها حل می شود.

- جواد نیک بین در گفت وگو با ایسنا با تاکید بر لزوم توجه به افزایش اختیارات مدیران استانی در تدوین برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: در صورت توجه به این مهم، دیگر لازم نیست مدیران استانی یک بخش زیادی از زمان خود را صرف حضور در ادارات تهران برای دریافت بودجه کنند.

در حال حاضر مثلا عدم وجود اختیارات لازم برای مدیران بانک های استان ها در پرداخت تسهیلات، باعث شده بیش از 50 درصد بودجه بانک ها در تهران توزیع شود.

وی با بیان اینکه تاکنون در برنامه های توسعه پیشین نیز احکامی در مورد تفویض اختیارات به مدیران استانی وجود داشته، اما اجرا نشده است، افزود: اختیارات این مدیران تا حدی پایین است که روزی یکی از استانداران به من می گفت که به عنوان رییس شورای اداری استان تحت مدیریت خود، حتی اختیار باز و بسته کردن شیر گاز را هم ندارد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس تاکید کرد: باید در برنامه هفتم احکام صریحی در مورد واگذاری برخی اختیارات مدیران ارشد کشوری و وزرا به استانداران تدوین شود تا هم بند 10 اصل سوم قانون اساسی مبنی بر ایجاد نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهادهای استانی در تصمیم گیری های کشوری دخالت داده شوند

نهادهای استانی در تصمیم گیری های کشوری دخالت داده شوند