مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 11:152023-01-25سياسي

سرمایه گذاری در سواحل مکران؛ انگیزه ای برای بخش خصوصی


رییس اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق با تاکید بر اهمیت توسعه سواحل مکران گفت: سرمایه گذاری در سواحل مکران بازدهی قابل توجهی در پیش رو دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی صادقی در پیش نشست همایش توسعه سواحل مکران با محوریت تامین مالی و فرصت های سرمایه گذاری با تاکید بر اهمیت سواحل مکران برای کشور عنوان کرد: از سال 1386 فرامین رهبری در مورد سواحل مکران صادر شد و ایشان در رابطه با توسعه سواحل مکران دستورات لازم را صادر کردند اما با وجود اینکه نیروی دریایی ارتش همیشه در صحنه برای توسعه سواحل حاضر بوده است، دستگاه های مختلف همکاری های لازم را انجام ندادند.

وی با بیان اینکه موضوع سرمایه گذاری عنصر مهمی است، اظهار کرد: یکی از ماموریت های اصلی صندوق توسعه ملی تامین مالی سرمایه گذاری ها است.

این صندوق به دلیل منابعی که در اختیار دارد می تواند در این حوزه کمک کرده و بخش خصوصی را هم به سمت توسعه سواحل مکران سوق دهد.

رییس اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق در ادامه با تاکید بر اینکه برای توسعه سواحل مکران وجود صنایع بزرگ مقیاس در منطقه لازم است، عنوان کرد: برای مثال می توان پتروپالایش ها را در منطقه مستقر کرد که این موضوع تامین مالی قابل توجهی را می طلبد که حدودا 15 تا 20 هزار میلیارد تومان است و صندوق توسعه ملی نهادی اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه گذاری در سواحل مکران؛ انگیزه ای برای بخش خصوصی

سرمایه گذاری در سواحل مکران؛ انگیزه ای برای بخش خصوصی